Rudeninio mokytojų forumo ,,Augimo ir ugdymo dermės paieškos“ atgarsiai

Rugpjūčio 25 d. Pakruojo švietimo centras Radviliškio rajono Burbiškio dvare organizavo Pakruojo rajono pedagogų forumą „AUGIMO IR UGDYMO PRASMĖS PAIEŠKOS“. Forumo tikslas-pasikalbėti apie tai, kaip mes-pedagogai turime keisti savo mąstymą, kad mūsų dienos būtų prasmingos ne tik sau pačiam, bet ir vaikui. Šiemet švietimo bendruomenę stipriai supurtė egzaminų rezultatai, permainos rajono švietimo įstaigose. Bus daug dar svarstymų šia tema, bet svarbiausias – ieškoti SPRENDIMŲ. Taigi, kaip išmokti mąstyti kaip nugalėtojams, o ne pralaimėtojams. Dauguma mano, kad mūsų charakteris, žmogiškosios savybės, protiniai gebėjimai, kūrybiškumas yra įgimti ir nekinta. Esi protingas arba ne. Esi kūrybingas arba ne. Tikėjimas, kad savybės nekinta, t. y. nekintanti mąstysena, verčia nuolat įrodinėti savo vertę. Kiekvieną dieną klausiame savęs: „Ar man pavyks?“, „Ar neatrodysiu kvailai?“, „Ar manęs neatstums?“, t. y. tokiems asmenims nuolat reikia patvirtinimo.

Tačiau yra ir kitas požiūris – augimo mąstysena. Ji grindžiama įsitikinimu, kad pagrindines savo savybes galima ugdyti įdėjus pastangų. Nors mūsų talentai, gebėjimai, interesai ir pomėgiai skiriasi, kiekvienas galime keistis ir augti atkakliai siekdami tikslų, įgydami patirties. Kai tikime, kad mums svarbios savybės gali būti išugdytos, labiau trokštame mokytis ir kuo daugiau pažinti pasaulį. Užauginti save tokį, koks norime būti. Noras toliau tobulėti ir plėsti akiratį, net patekus į juodą nesėkmių ruožą, yra svarbiausias augimo mąstysenos požymis. Būtent šis mąstymo būdas padeda žmonėms išgyventi pačius sunkiausius gyvenimo etapus ir pasiekti aukštumų.

Forumas prasidėjo smagiu pasivaikščiojimu  po Burbiškio dvaro žaliąjį parką,  muziejaus lankymu, kuriame vyksta paroda „Dvaro pramogos. Vasara dvare“ iš mados istoriko, kolekcininko Aleksandro Vasiljevo fondo kolekcijos  ir pabendravimu su kolegomis prie mokyklų firminių pyragų.

Pirmiausia forumo dalyvius pasveikino Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorė Ilona Gelažnikienė  ir švietimo skyriaus vedėja Irena Mažulienė. Žurnalistas, Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas, Europos humanitarinio universiteto dėstytojas- Dainius Radzevičius kalbėjo apie ugdymo prasmę, dalinosi mintimis apie mokyklą, savo vaikus ir  gyvenimiškas patirtis. Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Romualda Juknevičienė- viena iš šių metų mokytojų iniciatyvų skatinimo konkurso laureatė-dalinosi savo rūpesčiais, kokia ta mokytojo diena?

Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos direktorė Asta Valuntienė, vadovaujantį darbą dirbanti pirmus metus, papasakojo apie tų pirmų metų iššūkius. Lidija Laurinčiukienė- lektorė, švietimo ir verslo konsultantė, nepriklausoma žurnalistė pedagogams teigė:- ,,Manau, kad viskas slypi mūsų galvoje. Jei norime pakeisti situaciją, pirmiausia turime keisti savo požiūrį“. Laurita Peleniūtė- muzikantė, folkloristė, lektorė, savo kūryba ir veiklomis siekia  priminti, kokius turtus ir informaciją slepia tradicinė daina, kokiais kodais skleidžiasi sutartinė, kokį poveikį turi dainavimas. Šalia Lauritos uždainavo net tie, kurie šventai tikėjo, kad dainuoti jiems nelemta. Renginio aptarimą ir refleksiją, vainikavo Pakruojo rajono mero Sauliaus Margio sveikinimas ir prasmingų mokslo metų palinkėjimas mūsų rajono patiems šauniausiems ir nuostabiausiems MOKYTOJAMS.

Forumas finansuojamas iš Lyderių laiko 3 projekto „Sąlygų mokytojų profesiniam augimui sudarymas“ 2022-2024 m. programos, kuri patvirtinta Pakruojo savivaldybės tarybos 2021 metais.